Instalace Gentoo

Oak oak.brno na seznam.cz
Neděle Květen 18 23:32:07 CEST 2003

Dobrý den,

zkoušel jsem Gentoo. Instaloval jsem na připravený disk (tj. přeskočil jsem
počáteční pokyny, pokračoval od připojení rootu, bootu a swapu) z CD
vyrobeného z Image, nejjednodušší instalace stage3. Taky jsem vynechal
veškerou konfiguraci netu, neboť jsem PC nechtěl zatím vůbec připojovat.
Všechno v ókeju až do:

# chroot /mnt/gentoo /bin/bash
:> env-update

kdy jsem dostal hlášku není k nalezení /etc/make.profile. Byla to jen poznámka
(Note), tak jsem pokračoval dál:

:> emerge sync

Dostal jsem tu samou hlášku, na to hned další. Ta druhá byla něco ve smyslu že
něco selhalo a že to spraví 'emerge sync', :-)).
To něco co selhalo, bylo ve spojení s "www.gentoo.org", takže mám za to, že ho
rozladilo, že nejsem připojený. Já to ale ani neměl v úmyslu - chtěl jsem
nainstalovat z CD, a potřebný ebuildy si nechat vypsat tak, jak je to popsaný
v nápovědě, stáhnout na jiným PC a vypálit donést domů a dát do patřičnýho
ebuildovskýho adresáře. Myslel jsem si, že na CD jsou všechny základní
ebuildy (vybraný jádro, KDE, vybraný aplikace) a že stahovat budu muset jen
svý oblíbený "extra" aplikace. Síť doma pro účely stahování nemůžu použít,
neboť je nepoužitelná (modem), :-).

Nemáte někdo zkušenosti, nepopostrčíte mě?

Zdraví,

Oak