Mount - partitions

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pondělí Květen 19 06:17:49 CEST 2003

Dne ne 18. května 2003 21:12 jste napsal(a):
> Preji dobry den,
> jednoho krasneho dne jsem se rozhodl, ze budu zcasti bojkotovat produkty
> Velkeho Billa a nainstaloval jsem si na notebook Linux. Disk mam rozdelen
> na nekolik partitions. Na jednom je NTFS systemovy disk pro WinXP, druhy je
> FAT32 pro WinXP, treti systemovy pro Linux a ctvrty je jakysi cache pro
> Linux.
> Precijenom se ale jeste pripojuju na Inet a vetsinu veci delam ve Woknech a
> tak bych potreboval se i v Linuxu dostat na onen Woknowsky disk. Ale jaksi
> [...]

No a co vám přesně nejde ???

Třeba do fstabu dopsát:

/dev/hda1		/home/petr/Windows-98-C	auto
rw,gid=500,uid=500,iocharset=utf8,codepage=852 0 0
/dev/hda6		/home/petr/Windows-98-D	auto
rw,gid=500,uid=500,iocharset=utf8,codepage=852 0 0

no a potom mount /dev/hda1 atd......

/dev/hda1 ....oddíl s win
/home/petr/Windows-98-C ..... kam ho připojím v linuxu musí adresář existovat
auto ..... automaticky si zjistí co to je za oddíl (vfat)
rw .......čtení zápis
uid.......uživatel
iocharset.......znakova sada co používám na linuxu
codepage........co je použito ve win

Jinak u ntfs je podporováno pouze čtení a někdy ani toto není v jádře použité
(přeložené)

Jinak pořádně prostudovat man mount :-)

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |