kompilace jadra

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Květen 20 05:45:20 CEST 2003

V jadre musite mit ACPI nebo APM. APM funguje urcite, ACPI je velmi
vyvojove, ale posledni dobou to vypada, ze uz konecne zacina fungovat jak
ma. Kazdopadne pokud chcete pouze vypinat napajeni, APM vam bohate staci.

Je treba ho mit v kernelu, but staticky, nebo jako modul. Zda tam je
staticky zjistite tak, ze se podivate na hlasky, ktere jadro hlasi pri
bootu, a budete hledat retezec APM. Pokud ho mate jako modul, tak ho
zavedete pomoci modprobe apm.

Nastavovani HW hodin pomoci SW a naopak dela utilitka hwclock, ve vetsine
distribuci je tohle ale nejak osetreno v init scriptech. Minimalne se
pomoci ni nastavi SW hodiny pri bootu, dale se doporucuje u stroju s
vetsim uptime nez dny serizovat SW hodiny podle HW pravidelne, nebot
presnost SW hodin je mensi. Kazdopadne pro stroje na inetu je mnohem
rozumnejsi pouzit NTP.

BTW pise se standardne, ne standartne.

-- Honza Houstek