Bonding - HA reseni pro Linux

Petr Barta petrc na netas.cz
Úterý Květen 20 08:46:10 CEST 2003

Dekuji za reakci. :-)

> Jestli to nebude tim, ze popsany problem nemuzete resit tak, ze ty
> karty zapojite do dvou switchu. To, ze masina zatuhla je jeste to
> nejmensi, co se mohlo stat.

No, prave ze podle
http://linux-ip.net/html/ether-bonding.html#ether-bonding-ha je to mozne i
v situaci, kdy je kazda karta zapojena do jineho switche ("To guard
against layer two (switch) and layer one (cable) failure, a machine can be
configured with multiple physical connections to separate switch devices
while presenting a single logical interface to userspace.") Tak nevim,
zatim se mi k tomu nepovedlo najit dalsi informaci. Nevim, jestli ten
problem nemuze byt na switchich (Catalyst 4003, navzajem propojene),
pripadne ve spanning tree, ale tomu bohuzel zatim natolik nerozumim... :-(

> Ty karty totiz maji v podstate jednu MAC adresu a kdyz je strcite do
> dvou switchu, tak muze dojit k dosti nepredvidatelnym situacim (na
> bonding rozhrani neni pustene spanning tree). Bondovana rozhrani se
> zapojuji vzdy do jednoho switche (pokud nepachate harakiri typu
> sledovani stavu linky a pak presunujete provoz, o cemz se da stezi
> tvrdit, ze je to bonding)

Tomu se samozrejme prave chci vyhnout - pokud se mi nepodari rozbehat
zapojeni tak jak chci, udelam to timhle zpusobem, ale pripada mi to jako
dost velka ztrata.

> Podporuji vase karty MII status reporting (velmi dulezite)? Jak mate

Ano, umi. Jedna se konkretne o Broadcom BCM5701 (jak eth0, tak eth1),
nijak zvlast konfigurovane. Bezi v tuto chvili na 100baseTx HD.

> nastaveny parametr miimon a mode? Existuje ifenslave v cestach?

Parametry mam nastaveny podle toho navodu - tedy miimon=100 a mode=1,
krome toho downdelay=200 a updelay=200. Ifenslave je v /sbin/ifenslave, a
pro roota samozrejme v ceste.

				Petr Barta
				Contactel s.r.o.