Bonding - HA reseni pro Linux

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Květen 19 18:32:38 CEST 2003

petrc na netas.cz (Petr Barta) writes:

> Prijemne patecni odpoledne,
> 	mam problem, se kterym bych potreboval pomoci.
>
> 	Mam server zapojeny do site pres dve sitove karty (eth0 a eth1),
> kazda je zapojena do jednoho (kazda do jineho) switche (Cisco Catalyst
> 4000). Snazim se o HA reseni, ale nedari se mi.
> 	Konfigurace: Dell 2650, Debian woody, jadro 2.4.19, sitovky
> Broadcom 10/100/1000 (kongiurovane na 100M). Sitovky pri klasicke
> konfiguraci bez problemu chodi.
>
> 	Postupoval jsem podle navodu na
> http://linux-ip.net/html/ether-bonding.html#ether-bonding-ha a
> [...]

Jestli to nebude tim, ze popsany problem nemuzete resit tak, ze ty
karty zapojite do dvou switchu. To, ze masina zatuhla je jeste to
nejmensi, co se mohlo stat.

Ty karty totiz maji v podstate jednu MAC adresu a kdyz je strcite do
dvou switchu, tak muze dojit k dosti nepredvidatelnym situacim (na
bonding rozhrani neni pustene spanning tree). Bondovana rozhrani se
zapojuji vzdy do jednoho switche (pokud nepachate harakiri typu
sledovani stavu linky a pak presunujete provoz, o cemz se da stezi
tvrdit, ze je to bonding)

Podporuji vase karty MII status reporting (velmi dulezite)? Jak mate
nastaveny parametr miimon a mode? Existuje ifenslave v cestach?

Brno, Czech Republic