cannot load MySQL extension, please check PHP Configuration

Mgr. Michal Nikitinský mnikitinsky na zeal.cz
Pátek Květen 23 13:59:01 CEST 2003

Dpbrý den,

instaloval jsem RH 9. MySQL se zdá být na první pohled v pořádku - nepracuji
a nemám žádné zkušenosti s MySQL , jen jsem to měl nainstalovat.

Přihlásím se, změním heslo, můžu prohlížet databázi mysql atd. - tady mé
zkušenosti a tedy i testy končí :)

ale - potřebuji správci databáze nachystat rozhraní PhpMyAdmin - zkopíroval
jsem tam verzi 2.4.0, ale stále mi to vyhazuje tuto hlášku (nelze nahrát
rozšíření pro MySQL,prosím zkontrolujte nastavení PHP.)

Zjistil jsem, že v /etc/php.ini již nejsou extensions, ale každý má svůj ini
soubor v /etc/php.d
ale jsou tam ini jen pro ldap.so a imap.so

Takže jsem zkusil:
přidat do /etc/php.ini   extension=mysql.so  --- nepomohlo
vytvořit /etc/php.d  soubor mysql.ini  s příkazem   extension=mysql.so  ---
nepomohlo
najít na disku soubor mysql.so a zkopírovat jej do /usr/lib/php4  k ostatním
dvěma .so
        -- nepomohlo

... už fakt nevím a děsí mě představa, že kvůli tomu budu muset opět
reinstalovat na rh8, kde mi to na jiném serveru běží v poho.

díky za každou radu ..... minik