IMQ a HTB

mumu na chimera.cz mumu na chimera.cz
Neděle Květen 25 22:20:14 CEST 2003

Zdravim,

Mam rozchozene IMQ rozhrani. V nekolika mistech na netu jsem nasel priklad skriptu pro IMQ a zjistil jsem,ze vzdy
pouzivaji jedno dve rozhrani (napr. imq0 pro prichozi pakety a imq1 pro odchozi).

Pomoci iptables se potom voli do ktereho rozhrani (imq) maji pakety jit:

$IPTAB -A PREROUTING -t mangle -i eth0 -j IMQ  (pakety vstupujici IN)
$IPTAB -A POSTROUTING -t mangle -o eth0 -j IMQ --todev 1 (pakety odchozi OUT)

vse funguje OK .. omezuji si tok pro IN a OUT nezavisle a jede to.

Problem je v tom, ze musim mit v konfiguraci 2 samostatne tridy, kazda napojena na sve rozhrani:

napr.
$TC qdisc add dev imq0 root
$TC qdisc add dev imq1 root

Potrebuji ale, protoze se jedna o jednu linku na internet na kterou je to cele napojeno, aby tyto tridy o sobe vedeli, kvuli sdileni a
pujcovani si kapacity mezi upload a download smerem. Nechci vyhrazovat napevno kapacitu pro OUT a IN .. kdyz treba OUT
nebude vytizen skoro vubec a mohla by se vyuzit pro stahovani.

Napadlo me, nevim jestli je to uplna blbost a nejde to ... proste dal sem i odchozi pakety smerovat do imq0 stejne jako
prichozi .. to osem nefunguje. Jde to jen jednim smerem prichozim .. to je OK .. kdyz zkusim upload tak spojeni padne po
nekolika prenesenych kB. Nevim jestli je to chyba nebo se to tak nesmi pouzivat.

Diky za kazdou radu.