IMQ a HTB

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Pondělí Květen 26 01:39:04 CEST 2003

On Sun, 25 May 2003 mumu na chimera.cz wrote:

> [...]
>
> Problem je v tom, ze musim mit v konfiguraci 2 samostatne tridy, kazda napojena na sve rozhrani:
>
> napr.
> $TC qdisc add dev imq0 root
> $TC qdisc add dev imq1 root
>

> Potrebuji ale, protoze se jedna o jednu linku na internet na kterou je
> to cele napojeno, aby tyto tridy o sobe vedeli, kvuli sdileni a
> pujcovani si kapacity mezi upload a download smerem. Nechci vyhrazovat
> napevno kapacitu pro OUT a IN .. kdyz treba OUT nebude vytizen skoro
> vubec a mohla by se vyuzit pro stahovani.

No a co Vam brani pouzit jen jedno IMQ zarizeni a na to povesit veskery
provoz? IMQ vzniklo prave kvuli tomu, aby se vice fyzickych zarizeni dalo
"sloucit" do jednoho. V systemu muzete mit od urcite verze imq zarizeni
kolik chcete, pokud se nemylim. Je to tusim parametr numdevs pro modul
imq... Defaultne jsou ta zarizeni pri natazeni modulu dve.

> Napadlo me, nevim jestli je to uplna blbost a nejde to ... proste dal sem i odchozi pakety smerovat do imq0 stejne jako
> prichozi .. to osem nefunguje. Jde to jen jednim smerem prichozim .. to je OK .. kdyz zkusim upload tak spojeni padne po
> nekolika prenesenych kB. Nevim jestli je to chyba nebo se to tak nesmi pouzivat.

Vy nemate full-duplexni linku?

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.liberouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488