pohlad na outsourcing - Re: accounting software do netcafe

Martin Hudec corwin na corwin.sk
Pondělí Květen 26 11:16:37 CEST 2003

On Sat May 24 2003 00:11, Patrik Ostrihon wrote:
> Na druhej strane existuju u takychto firiem mechanizmi ako zabranit tomu
> aby doslo zo strany ich zamestnancov k uniku klientovych informacii.
> Vatsinou maju standardizovane produkty, na ktore maju vypracovane
> pracovne postupy/procesy a dokumentaciu, tak ze prakticky lubovolny ich
> adminov moze vykonat u lubovolneho klienta, ktory ma objednanu tu istu
> sluzbu, zasah.

Ano toto je pravda, az na to, ze nieco standardizovat, zovseobecnovat, nie je
dobry napad. Mozem byt TV stanica objednavajuca si u firmy adminovanie
broadcast servera a mozem byt uctovnicka firma objednavajuca si adminovanie
webu. Ako napises na toto jednotny standardizovany produkt? Neviem, a urcite
sa to premietne aj do ceny.

> Pokial ich ma dostatocny pocet, moze ich medzi klientami
> obmienat. Admin, ktory vykonava zasah u klienta moze byt kontrolovany
> inym adminom.

Dalsi admin, ktory je plateny, tj. vyssia cena outsourcingu. A neviem ako by
to na mna psychicky posobilo, keby sa mi dakto dival na prsty.

> V maloktorej nie IT firme vie niekto
> admina skontrolovat, ci to co tvrdi ze robi, naozaj aj robi.

V nie IT firmach sa kontrola robi sposobom "funguje tlacenie a fileserver?".
Nie? Admin pod riesit.

> No to, ze si to od nej skusite "kupit" :)

Je jedno ci podplacam jedineho zodpovedneho zamestnanca, alebo ci podplacam
cloveka od outsourcingu. Ludia su hamizni a vzdy sa daco najde (drahe auto,
vila na havaji, 200 brusnych tanecnic). V pripade vlastneho admina je to
jediny clovek ako bezpecnostne riziko. V pripade outsourcingu je to admin,
jeho nadriadeny, nadriadeny nadriadeneho, majitel. Ktokolvek z nich ma
pristup k informaciam a da sa uplatit, ktokolvek navyse s pristupom k
informaciam je znacne riziko. Ide o hodnotu informacii. Ak mam zivotne
dolezite data, radsej ich zverim jedinemu internemu zamestnancovi, pricom
cely vztah je mozne osetrit roznymi ustanoveniami (ak to neumoznuje zakonnik
prace, tak toho interneho zamestnanca zamestnam ako zivnostnika, tj. faktura
etc etc), tak ako v pripade zmluvy s externou firmou.

Na slovensku tiez ludia "outsourcovali" BMG, AGW a podobne firmy, zverili im
prachy a ako dopadli :(.

--
Martin Hudec

"In google non est, ergo non est."