pohlad na outsourcing - Re: accounting software do netcafe

Patrik Ostrihon pa3k na pa3k.sk
Sobota Květen 24 02:11:42 CEST 2003

Dňa So, 2003-05-24 at 01:27, Honza Houstek napísal:

> Kdyz chci ziskat tajne informace z firmy X, jaky bude rozdil mezi tim, ze
> podplatim admina, ktereho firma X zamestnava, nebo nejakeho admina firmy
> Y, ktera firme X dela outsourcing?

Na jednej strane je to aj otazka personalneho manazmentu, ktory taketo
firmy maju na dobrej urovni (pravdaze ta firma by mala mat nejake, podla
moznoti dobre meno a dlhodobejsie posobenie na trhu).

Na druhej strane existuju u takychto firiem mechanizmi ako zabranit tomu
aby doslo zo strany ich zamestnancov k uniku klientovych informacii.
Vatsinou maju standardizovane produkty, na ktore maju vypracovane
pracovne postupy/procesy a dokumentaciu, tak ze prakticky lubovolny ich
adminov moze vykonat u lubovolneho klienta, ktory ma objednanu tu istu
sluzbu, zasah. Pokial ich ma dostatocny pocet, moze ich medzi klientami
obmienat. Admin, ktory vykonava zasah u klienta moze byt kontrolovany
inym adminom. Takych mechanizmov moze pouzit viac. Ked si zoberiete ze
vatsina firiem, ktore si objednavaju outsourcing IT sluzieb, niesu IT
firmy a ich primarnym zameranim nieje pocitacova ani personalna
bezpecnost, verte ze za taku cenu, za aku si mozu kupit outsourcing, si
nedokazu vybudovat vlastny tym s rovnakou bezpecnostou s akou to dokaze
poskytnut specializovana firma. V maloktorej nie IT firme vie niekto
admina skontrolovat, ci to co tvrdi ze robi, naozaj aj robi.

> IMHO je docela pozde a vy jste to nedomylel. Co jste myslel tim
> "podplacenim firmy"?

No to, ze si to od nej skusite "kupit" :)

Dalsiu debatu by som skor presunul na sukromny mail nie do konferencie,
sem to moc nepatri.

--
Patrik Ostrihon
Technicky riaditel