Soft RAID 1

Dalibor Kouřil dalibork na sorbi.cz
Pondělí Květen 26 16:49:34 CEST 2003

> Pokud nahodou nemate hotplug-capable IDE radic a patricnou podporu v
> kernelu (je az v 2.5), tak se nedivte, ze vam to nefunguje.
Vzhledem k tomu, ze na tech datech opravdu zalezi, chtel jsem nasimulovat
realnou poruchu disku jak se to cele bude chovat. Nerikam, ze je to spravny
postup, ale chci jiz dopredu vedet jak postupovat (a mit to vyzkousene) v
pripade havarie. Nechci se to ucit pozdeji na ostrych datech !! Ted ve
zkusebnim provozu je mi jedno jestli neco odejde nebo ne.
Jaky je tedy postup v praxi, mam-li RAID 1, odejde disk, kernel ho vypne a
ja na to, rekneme druhy den, kontrolou logu prijdu a dam jiny, novy disk ??

> Co pri te synchronizaci je v /proc/mdstat?
Personalities : [raid1]
read_ahead 1024 sectors
md0 : active raid1 ide/host0/bus0/target1/lun0/part1[0]
ide/host0/bus1/target0/lun0/part1[1]
         78148096 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>

> Zalezi na tom, co to je "velmi dulezita". V kazdem pripade mate zalohu.
> Krom toho, na "velmi dulezitych" datech bych asi nehral s necim, cemu
> nerozumim, nehlede na to, ze i v opacnem pripade bych si velmi rozmyslel,
> zda pouziju zrovna SW raid.
Toto je jen zkusebni provoz, v ostrem provozu nic testovat nebudu, potrebuji
jen PREDEM vedet jak se to cele bude chovat.

Dalibor Kouril, SORBI a.s.

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.