Soft RAID 1

Jan Houstek houstek na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 26 17:02:22 CEST 2003

> Vzhledem k tomu, ze na tech datech opravdu zalezi, chtel jsem
> nasimulovat realnou poruchu disku jak se to cele bude chovat. Nerikam,
> ze je to spravny postup, ale chci jiz dopredu vedet jak postupovat (a
> mit to vyzkousene) v pripade havarie. Nechci se to ucit pozdeji na
> ostrych datech !! Ted ve zkusebnim provozu je mi jedno jestli neco
> odejde nebo ne. Jaky je tedy postup v praxi, mam-li RAID 1, odejde disk,
> kernel ho vypne a ja na to, rekneme druhy den, kontrolou logu prijdu a
> dam jiny, novy disk ??

Muzete mit spare-disk, tj. disk, ktery se normalne nepouziva, ale v
pripade vypadku nejakeho disku ho nahradi. Jinak odpoved na vasi otazku,
co udelam dalsi den po selhani disku - vypnu server, dam do nej novy disk,
zapnu server a pridam (raidhotadd) ten disk do pole. Nemuzu, opakuji
nemuzu, to udelat zaziva, jak jste popisoval v puvodnim prispevku, pokud
nemam hot-plug radic (jako ze nemate, protoze kdybyste mel, tak byste o
tom vedel).

Druha moznost je poridit si skutecny raid, a pokud to jsou opravdu tak
dulezita data a nejsou jich stovky GB, tak <flame>zauvazovat o
SCSI</flame>.

> Personalities : [raid1]
> read_ahead 1024 sectors
> md0 : active raid1 ide/host0/bus0/target1/lun0/part1[0]
> ide/host0/bus1/target0/lun0/part1[1]
>          78148096 blocks [2/2] [UU]

Tohle vam rika, ze oba dva disky jsou aktivni a pole je synchronizovane. Z
ceho usuzujete, ze prave probiha resync?

> Toto je jen zkusebni provoz, v ostrem provozu nic testovat nebudu,
> potrebuji jen PREDEM vedet jak se to cele bude chovat.

OK

-- Honza Houstek