SMTP send v C

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 26 18:20:31 CEST 2003

> Kdyz je to na standardni instalaci. Pokud nemate MTA vubec z
> nejruznejsich duvodu, pak nezbyva nez poslat to pres SMTP.
>
> Mechanizmus SMTP je mi dobre znamy, resim odesilani konkretnich dat z
> ruznych stroju na konkretni SMTP server, tedy predem je pevne dano kam
> spojeni smerovat. Proto mi slo o maximalne jednoduche reseni typu open
> socket, send helo, send mail from, rcpt data text . quit. Tot vse. Pouze
> osetreno jestli se povedlo nebo ne to spojeni. Myslim, ze ta knihovna
> bude presne to co jsem hledal.

OK. V tom pripade mate trochu jine pozadavky, nez jste uvedl ve svem
puvodnim dotazu. Vase otazka znela priblizne "jak z C v unixu poslat mail"
na coz jsem dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi odpovedel "predat ho
sendmailu, resp. MTA prostrednictvim binarky sendmail".

Pokud byste se zeptal "jak z C v unixu poslat mail na konkretni SMTP
server", tak bych odpovedel jinak.

Ono totiz v UNIXu maily posila hodne programu a z toho duvodu MTA byva
nainstalovan. V opacnem pripade by se totiz kazdemu programu zvlast muselo
rict, jakemu SMTP serveru ma mail poslat a kazdy program by musel SMTP
resit ve sve rezii (jak to zrovna vy delate). Nerikam, ze by to tak
nemohlo byt, pokud ovsem mate duvody si to SMTP obstarat sam, tak je to
zcela v poradku.

> Jeste jednou diky.

Neni zac :)

--HH