Chyba v triedeni cs_CZ & sk_SK

Petr petr.vileta na worldonline.cz
Úterý Květen 27 03:35:25 CEST 2003

> Komu se nelibi ceske trideni (ktere by melo byt maximalne podle normy),
> pak at pouzije LANG=en sort nebo neco podobneho, aby se uspokojil.
> Urcite je nevhodne nabadat ke sprzneni ceskych locales.
Take se zapojim do diskuze, protoze ani me se nelibi ceska norma trideni.
Napriklad cislice jsou u nas razeny az za 'z', ale ve zbytku sveta, vcetne
ruska, Japonska, arabu a ostatnich jsou cislice pred 'a'. Proto jsem si
kdysi nechal vyrobit specialni trideni pro MySQL od Honzy Pazdziory a jsem s
nim velice spokojen. V podstate se da rici, ze se to da nasimulovat tak, ze
si text "Třešně" ulozite do jednoho pole a do druheho date "TRESNE". Tridici
klic pak vytvorite jako spojeni stringu 2+1, tedy "TRESNETřešně". Jediny
nedostatek teto simulace je znak 'ch'. Ovsem Pazdziorovo trideni tento
nedostatek nema. Jo jmenuje se "win1250ch".
--

Petr