Zachytavani videa s kartou DVRaptor

Pavel Kysilka goldenfish256 na centrum.cz
Úterý Květen 27 21:45:33 CEST 2003

On 27-05-2003 12.01 +0200, Lukas Zapletal wrote:
> Zdravim!
   zdravim,

   nevim, jake mate zkusenosti s DV pod linuxem ci celkove s linuxem.
   snad nejaky postup napisi srozumitelne.
   na suse jsem nedelal. delam na debianu a neco malo z DV jsem zkousel
   s kartama od pinacle na redhatu 7.x.

>  Mam digitalni strihaci kartu DVRaptor. Ovladace pro Linux samozrejme
> firma Canopus nedodava (a pro windows nabizi 2 roky stare ovladace
> ktere padaji). Nicmene tato karta obsahuje analogovy vstup s chipsetem
> Philips SAA7108, ktery linuxove jadro naslo (SuSE 8.1). Dokonce
> ten SuSE pomocnik informuje, ze existuje ovladac saa7108.so, ktery
> by se dal pouzit.
Analogovy vstup - pokud tam je podporovanej chip, tak by to melo jet.
	nahrat moduly a pres zarizeni /dev/video ci neco podobnyho by se
	melo grabovat.

>  Take by me zejimalo, jestli by s touto kartou slo zachytavat alespon
> analogove. Co musim udelat, abych tento ovladac nainstaloval a pokusil
> se pouzit. Nemam zadne zkusenosti s video4linux...

Digitalni vstup -

  zda je karta podporovana, to jsem nenasel. neco od Canopusu
  je odzkouseno na www.linux1394.org a sekce podporovane zarizeni.
  DV Raptor tam myslim neni.

IEEE1394 by melo jet. zkuste tam dat moduly pro ieee1394. nejaky cesky
navod je na http://www.reboot.cz .vysel tam nejakej clanek o nahravani z
DV kamery.
anebo zkuste hw zaznamy na http://abclinuxu.cz a melo by se to mozna nechat
stejnym zpusobem jako jine karty.pripadne dejte na abclinuxu.cz navod,
pokud to rozjedete, at to ostatni nemusi hledat.

urcite bych to zkusil zachytavat v digitalu. kvalita bude urcite lepsi.

>  Druha vec, ktera me zajima je ta, ze na moji zvukove karte Audigy je
> port IEEE, ktery umoznuje pripojit digitalni kameru. Muj system ji
> sice nasel, ale video4linux utilita nic nenajde. Nemate nekdo
> zkusenosti s pripojovanim?
video4linux a ieee1394 jsou rozdilne veci. a ieee1394 port na audigy by se
mel nechat rozjet pres ieee1394.

jinak na otestovani pripojeni pres ieee1394 by mohl pomoci programek
coriander, pripadne je neco jako gscanbus.
grabovani pres ieee1394 - kino, ci dvgrab

ps: jinak predem upozornuji ze s tim muze byt dost prace to rozbehat.

zatim
   pavel 'goldenfish' kysilka