rozna geometria rovnakych IDE diskov, LBA vs NORMAL mode

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Květen 29 09:19:38 CEST 2003

> to uplne jedno?
> identicke disky, a
>
> Je to zaujimave, iba ked chcete ich dat do RAID-u, aby vam vychadzali
> sektory.

neviem ale pripada mi to dnivne, mat stroji dva rovnake disky a mat na
nich nastavenu inu geometriu..

> raz ako NORMAL a raz
>
> Na sto percennt to neviem povedat, ale malo by to robit chyby.

aj ja si myslim. ale v tom pripade ak odpojim cdrom (co po instalacii
planujem spravit), a druhy disk sa mi prepne do LBA, nastane problem.

> ma pamat neklame
>
> Ak chcete tie disky zladit, a mozete ich zmazat, tak si zaciatok disku
> prepiste nulami:
>
> $ dd if=/dev/zero of=/dev/hd? bs=8192 count=1000
>
> cisla su vymyslene. mozno by stacilo zmazat len MBR.
>
> potom restartnite pocitac v BIOS-e nastavte tieto disky na
> take ake ich
> chcete mat a nastartujte linux. Pri vytvarani particii, linux
> zapise do
> MBR geometriu podla BIOS-u.

ahaaa, takze tu bol pes zakopany. disk druid odniekial vycital ze prvy disk
je v LBA, napriek tomu ze v BIOSe bolo NORMAL aj jadro ho tiez naslo ako
NORMAL. prepisanie zaciatku disku pomohlo.. na tom disku bolo zapocate
ghostovanie instalacie w2k v LBA mode, takze tak sa LBA-ckova geometria dostala
do MBR. nevedel som ze geometria sa pise i do MBR... dakujem za radu.