čeština na redhatu 9

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Čtvrtek Květen 29 12:11:48 CEST 2003

On Thu, 29 May 2003, Maštalíř Jan wrote:

> Zdravím

> Chtěl bych se zeptat jak vlastně funguje česká lokalizace programů? Jsou
> určité aplikace u kterých jsem rád, že jsou česky např. openoffice nebo
> ximian, ale proč musím mít český například minicom, který se ani správně
> česky nezobrazuje, nechápu. Stejně tak jak to že když si stáhnu a
> nainstaluju xine tak je česky. Můžu někde něco nastavit aby se mi
> program instalovyný z rpm nainstaloval anglicky? Nechci narážet na
> českou lokalizaci jsem strašně rád, že se do toho někdo pouští jen bych
> [...]

Je to velmi jednoduché.
Pokud nechcete mít lokalizován daný program, stačí ho pustit s nastavenou
proměnnou prostředí "LC_MESSAGES=C program".
Dá se to taky řešit "natvrdo", že se smázne příslušný .mo soubor stejného
názvu jako má dotyčný program v adresáři /usr/share/locale/cs. Ale to má
pochopitelně ten vedlejší efekt, že jiný uživatel může české hlášky
naopak preferovat a smazáním souboru .mo o ně přijde definitivně.

R.V.