Chyba v triedeni cs_CZ & sk_SK

Čtvrtek Květen 29 15:40:18 CEST 2003

On Thu, 29 May 2003, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ehm - muzete mi rici tedy jak konkretne normy jazyka C a C++
> pocitaci s UNICODE? Z Vaseho popisu totiz vyplyva - svet WinAPI je
> trubka, protoze pouziva sve oberlicky a ne standardni zpusoby; muzeme
> pouzit wide chars, ale nemame imicitne zaruceno, ze to znamena praci s
> UNICODE znaky...

Z hlediska standardu je to spis zalezitost prostredi. Standard definuje
rozhrani, jak se ma pracovat s retezci ve vicebajtovem kodovani, ale uz
nerika, jake konkretni kodovani ma byt pouzito. Cili je aplikovatelny jak
na Unicode, tak pro nejakou z tech asijskych zrudnosti, tak pro
hypoteticky 64-bitovy Unicode+ obsahujici abecedy vsech civilizaci
v galaxii a konkretni implementace muze zvladat vsechno najednou podle
toho, jak jsou nastavene locales.

Jinak Win32 taky zadna slava, protoze Unicode je podle neho 16-bitove
kodovani, coz se tedy da resit pres UTF-16, ale to 1. umi az nejnovejsi
verze woken, 2. ma to pekne namixovane spatne vlastnosti z UTF-8
(variabilni delka kodu pro ruzne znaky) i UTF-32 (spousta nevyuziteho
prostoru).