REDHAT CZ???

Štěpán Liška stepan na comlinks.cz
Pátek Květen 30 11:36:48 CEST 2003

Milan Kerslager napsal(a):

>MC v RH 9 umi zachazet s unicode znaky a zobrazuje je spravne. Muzete si
>ho jenom prelozit ze SRC balicku.

Tech problemu bylo v zasade vice. Podarilo se mi dosahnout kombinace
fontu a ISO mapy, aby MC kreslil ramecky, ale pak byly spatne znaky v
manu. Nicmene MC kazdopadne rozhazi sloupecky v jednotlivych oknech,
jakmile je konzole v unicode.

Krome toho jednou slo o server, ktery jsem ciste instaloval na RH8, ale
filesystemy s daty (posytnutymi pres sambu) jsem vzal z RH6.1. Uzivatele
pres sambu nic nepoznali, ale ja lokalne nejsem schopen treba
OpenOfficem otevrit soubor s ceskym znakem, ackoliv predtim to
fungovalo. Krome toho, kdyz zadam "mv Babi?ka.doc babicka.doc" tak to
projde a pak uz si to otevrit mohu.

>Konzole je vec fontu a mapy klavesnice (+ prepinac, ktery prekoduje ISO
>mapu do Unicode).
>
>Prechod mezi verzemi distribuce je spise o prechodu mezi verzemi
>pouzitych programu. Neni perspektivni, aby tvurci distribuce v zajmu
>bezproblemoveho prechodu pri upgrade omezili vstup novych verzi
>pouzitych programu (protoze vetsina lidi upgraduje proto, ze evoluce
>programu X a Y pokrocila k lepsi pouzitelnosti).

Tady mi jde samozrejme o to, abych to mohl vubec pouzivat. Krome toho
nesnasim stav, kdy dokopani OS do slusneho stavu s sebou nese nejake
prvky cerne magie. A o tom hovori me zkusenosti s laborovanim "kterej
font a kterou UNI mapu tam mam nacpat, pripadne snad zadnou a v jakem
poradi?" Videl jsem 2 stroje s RH8, jeden mel LANG=="cs_CZ.UTF-8" a
druhy LANG="cs_CZ" a ani na jednom to nebehalo dobre.

Proto jsem se ptal, jestli ma smyl upgrade. Jde mi o vyreseni techto
problemu. Posledni distribuce RH, ktera je pro mne pouzitelna (protoze
opravdu funguje) je vase distribuce RH7.1cz.

Stepan Liska.