Novy disk - reseni / Reise FS

Karel Bednar bednar na edu.cce.cz
Pátek Květen 30 13:13:52 CEST 2003

> Vazeni spolukonferencnici :-),
>
> Mozna Vas potesim zpravou, ze jeden z Vas mel pravdu. Kdyz jsem vcera
> asi po pulnoci dorazil domu, Upgreadoval sem Bios (I kdyz z toho ze
> pouzivam betaverzi Biosu jsem trosicku nervosni), vymenil grafickou
> kartu a znovu naistaloval MDK. Tentokrat to beha bez problemu :-))

jsem potesen :o)

> Jinak k memu rozdeleni disku.
>
> Kamarad mi doporucil tento FS jako mnohem rychlejsi nez ext3, s tim
> ze si mam vytvorit maly oddil na bootovani, protoze Lilo a Grub
> mivaji s timto FS problemy.
>
> Mohl by to potvrdit, pripadne nekdo uvezt na pravou miru?

1)reiserFS  je ve srovnani s ext3 velmi rychly   a robusni FS ktery
dobre snasi  i hrubsi zachazeni(vypadky napajeni a pod)
---------^
2) LILO neni problem
3) spokojenost trva pouze do  prvni chyby, reisersfsck je totiz nastroj
na dve veci a  jedine co realne dovede  je zlikvidovat patision vcetne
vsech dat bez nahrady, jediny (?) rozumny postup zachrany dat znamena
prekopirovat co se da jinam a vytvorit  partision znovu.
4) osobni dojmy :   relativni pomalost ext3 se projevuje predevsim v
listovani adresaru  se stovkami polozek  jinak  neni tak hrozna. Puvodne
jsme  Reisrem  davali vsude po par  pernych "chvilich"   opojeni rychle
pominulo a prechazime na ext3.
5) ostatne   admini email.cz  by ti asi mohli popsat jeden hruzostrasny
pribeh kde  hral dulezitou roli prikaz :"reiserfsc --rebuild-tree"   :o)

> Dekuji,
neni zac,  samozrejme predpokladam ze  pred tim   nez jsi  se  zeptal,
sis prosel  archiv konference ? :o)

--
Karel Bednar