Sun Ray 150 (COMMERCIAL?)

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Květen 31 10:01:18 CEST 2003

   From: "Jan ' Kozo ' Vajda" <jvajda na somi.sk>
   Date: Fri, 30 May 2003 13:11:01 +0200 (CEST)

Zdravím,

   > SUN Ray 150 potrebuje k behu server side soft od SUN-u ..
   >
   > pokial niekto viete o nejakej GPL nahrade ( aspon ciastocnej
   > a chodivej ) rad sa necham poucit .. zatial som na nic nenarazil ..

IMHO žádná náhrada zatím neexistuje. Koncept, který Sun Ray používá, je
možné velmi jednoduše implementovat. Na serveru VNC server z inetd, klient
bude X terminál s jednou jedinou aplikací - ta bude osahávat USB port
a dívat se, jestli je tam nějaký USB token. Pokud ano, přečte z něj
informace o tom, co je to za uživatele a ověří (heslo, ...), jestli je
oprávněn k přístupu na VNC server (a na který z nich ;-). Pokud oprávněn
je, spustí se vncviewer na ten správný server. Pokud bude USB token opět
vysunut, vncviewer bude zrušen a na terminálu bude opět zobrazena nějaká
hezká obrazovka (jako např. "Toto je MoonRay, vložte USB token").

Výhody jsou stejné jako u Sun Ray - vezmete token, strčíte do stanice
jedna, pracujete. Vytáhnete token, strčíte do stanice 2 a pracujete dál
tam, kde jste skončil.

Výše uvedený odstavec je pouze hrubý nástin toho, jak by to mohlo
fungovat. Je potřeba podrobněji analyzovat bezpečnostní schéma apod.

<COMMERCIAL>
Pokud se najde někdo, kdo to zaplatí, jsem ochoten tomu věnovat 14 dní
práce a dotáhnout to do použitelného stavu. Výsledek práce by samozřejmě
byl zveřejněn pod licencí GNU GPL. Typické nasazení by pak mohlo být
v kavárnách, učebnách, firmách apod.
</COMMERCIAL>
--
Pavel Janík

I *love* your standards complient "workaround" :-)
                  -- Jeremy Allison <jeremy na valinux.com> in samba-technical