=?iso-8859-15?q?Nab=EDdka_zbo=B8=ED?=: Čerstvý software (Linux & Open Source)

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Květen 31 17:43:12 CEST 2003

   From: <matejic na troja.fjfi.cvut.cz>
   Date: Sat, 31 May 2003 16:15:05 +0200

Zdravím,

   > Rad bych se zeptal tech co tomu rozumi vic nez ja, jak je to vlastne
   > s timhle prodavanim softwaru? Ja vytvorim produkt, a nekdo jiny MUJ
   > produkt nekomu PRODA ? Co uz toto je? Ani se me nikdo nezeptal
   > o svoleni .... No kde to sme? Toto je GNU? Sebrat a prodat cizi praci?

toto není GNU. Projekt GNU má odlišné cíle a motivaci. Pravděpodobně jste
myslel GNU GPL. I pokud byste ale myslel GNU GPL, i tak v tom máte poměrně
slušný chaos ;-)

Na celé věci mne zaráží zejména to, že na stránkách
http://www.slackware-live.org/ jsem nenarazil na licenci. To je velmi
neprofesionální jak na straně tvůrce (z něčeho jste vycházel a tudíž zřejmě
bude licence vašeho díla nějak ovlivněna licencí původního díla), tak na
straně prodejce (jak můžete prodávat něco, o čem netušíte, pod jakou
licencí je to šířeno?).

> [...]
   > 2) pouzijte jakoukoli grafiku z webu www.slackware-live.org a vytvorte si z
   > ni logo. NEPOUZIVEJTE logo Slackware Linuxu (www.slackware.com) pro
   > propagaci meho produktu (www.slackware-live.org)
   > 3) prodavejte slackware-live CD POUZE na 8cm mini CD mediich. LiveCD je pro
   > tento ucel tvoreno, takze pokud jej prodavate na normalnich CDckach pro 650
   > nebo 700 MB, je to CHYBA a VELMI se mi to nelibi! Celou tuhle vec delam
   > proto, aby se LiveCD ISO veslo na 200 MB mini CD-R, takze doufam ze cely muj
   > projekt nekazite vypalovanim na velka CDcka.

Pokud je licence díla, na kterém jste váš produkt založil, GNU GPL (já to
nevím a jak jsem výše napsal, na vašich stránkách to ani není možné
ověřit), tak jste právě veřejně porušil jeho (původního díla) licenci tím,
že jste na šíření jeho odvozeného díla uvalil další restrikce (viz GNU GPL,
bod 6).
--
Pavel Janík

Well, after spending a lot of time hacking on Emacs you develop
a particular intimacy with point.  A sort of friendship which
doesn't allow for "the" to appear in front of "point" any more.
                  -- Stefan Monnier in comp.emacs