Placena podpora SUSE,vyplati se?

Sobota Listopad 1 07:18:02 CET 2003

On Fri, Oct 31, 2003 at 10:57:13PM +0100, Martin Sanda wrote:
> Dne pá 31. října 2003 08:18 jste napsal(a):
> -> 	Takže si klidně neobjednávejte nic dalšího, ale pak si to lepte na koleně
>  nebo dejte kámošovi flašku... Tak to holt ve světě chodí, je zajímavé, jak
>  Češi coby národ radši budou "umět" desatero řemesel (a zabijí tím 100x více
>  času) než by to nechaly udělat odborníka (a dali mu vydělat a ještě by hodně
>  ušetřili)... Ne nadarmo manageri mimo ČR u nás vidí jako jeden ze zásadních
>  problémů ekonomiky, který prostě nezvládáme, to, že nejsme schopni vidět
>  reálně interní režie a tedy výrazné vnitřní ztráty... on ten outsourcing
> [...]

To se tedy dost zásadně pletete. Vydělávat si může kdo chce jak chce,
ale neměl by k tomu zneužívat benevolenci GPL.

(Pozdní) zveřejnění zdrojáků ve svém důsledku stejně SUSE moc nepomůže,
protože sestavit distribuci umí mizivé procento lidí a ještě mizivější
počet firem dokáže distribuci komerčně podporovat (jako to dělá SUSE,
Red Hat, Mandrake apod).

Pomůže to těm, kteří dělají vývoj něčeho a z práce kterých všichni
obyčejní useři těží. Pomůže to také povědomí o tom, že GPL zde není pro
srandu, ale pro pravidla a myšlenku opensource. Pomůže to také těm,
kteří provozují nějakou starší verzi nebo hybrida a chtějí prostě jen
částečně upgradovat nebo experimentovat (aby se něco naučili a mohli
taky přispívat).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz