Smerovani packetu mezi dvema privatnimi sitemi

Michal Koudelka koudelkamichal na centrum.cz
Neděle Listopad 2 01:48:59 CET 2003

Dobry den,

Mame sit v rozsahu 192.168.4.0 ktera nam pres router (192.168.4.1)
zajistuje pristup do internetu.

Pokusil sem se na ni pripojit druohou sit o rozsahu 10.0.0.0 a to
nasledujicim zpusobem.

Pocitac gammu slouzi jako router mezi obema sitemi

eth0  192.168.4.10
eth1 10.0.0.1

pocitac caladan by mel byt pracovni stanici

eth0 10.0.0.2

v budocnu by mel pribit jeste pocitac salusa

eth0 10.0.0.3

Spojeni v 10.0.0.0 by melo byt reseno koaxem, 192.168.4.0 pouziva
klasicke JP.

Ted konecne k problemu: na gammu se mi bez problemu podari nastavit
spojeni do internetu pres eth0 a na caladan pres eth1.

Na pocitaci caladan sem nastavil defaultni branu 10.0.0.1. Pres tu se
ale dostanu jen na 192.168.4.10, tedy druhe sitove rozhrani na gammu. Na
192.168.4.1 a dal do internetu se uz nedostanu. ip forewarding je zapnuty.

Poradi mi nekdo jak mam nastavit preposilani paketu?

Dekuji za pomoc,

Michal Koudelka