Opteron x Athlon?

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Neděle Listopad 2 15:29:42 CET 2003

On Sun, 2 Nov 2003, Ludek Finstrle wrote:

> Ahoj,
>
>   nedavno tu sel thread o tom, ze nekdo zkousi opterona pod linuxem.
> Vzheldem k tomu, ze uvazuji o koupi noveho serveru a rozhoduji se
> mezi Opteronem a Athlonem, tak by me celkem zajimaly vysledky testu.
>
> V podstate by me zajimalo srovnani hlavne pri praci s DB (idelane)
> PgSQL. Nejake porovnani rychlosti pro 1 klienta a vice klientu zaraz.
> V podstate premyslim o tom, zda nize taktovany opetron bude +- na
> urovni Athlona, ktery jede temer na 2 nasobne frekvenci nebo se
> klady Opterona projevi az pri vyssi zatezi.

Z přednášky na LinuxHall na Invexu jsem se dozvěděl a následně i v praxi
na stánku QCM ověřil, že Opterona lze provozovat v 32bitovém režimu, kdy
je i přesto znát rychlejší běh aplikací.
Následně se dá použít 64bitový operační systém a potom i 64bitová samotná
aplikace, takže je možné jít po několika krocích.

Nějaký soud, zda se to vyplatí nebo ne ve vašem případě vám tady asi
nebude nikdo schopen přesně říci. Důležité ale je, že v případě Opterona
můžete očekávat, že časem přijdou výkonnější verze a můžete zvyšovat výkon
aplikace hrubou silou.

R.V.