Opteron x Athlon?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Listopad 2 15:46:50 CET 2003

Dne Sun, Nov 02, 2003 at 03:29:42PM +0100, Radek Vybiral napsal:

> Z přednášky na LinuxHall na Invexu jsem se dozvěděl a následně i v praxi
> na stánku QCM ověřil, že Opterona lze provozovat v 32bitovém režimu, kdy
> je i přesto znát rychlejší běh aplikací.
> Následně se dá použít 64bitový operační systém a potom i 64bitová samotná
> aplikace, takže je možné jít po několika krocích.

Na tomshw jsem cetl dlouhou recenzi, kde delali databazove testy s MySQL 64
bit verzi, coz nevim jak pujde aplikovat na Postgree, tam asi 64 bit verze
jeste neni. Pokud se pamatuji, tak byl velky rozdil vykonu mezi 64 bit a 32
bit, pokud bezelo oboje na Opteronu. Naopak rozdil mezi Athlonem a Opteronem
v kompatibilnim rezimu nebyl nijak vyrazny. Jedine co si pamatuju, ze me
hodne zaujalo, ze poskytoval vyrazne lepsi vykon jako samba server.

Testy byly delany na SLESu, coz je prece jen trochu jine jadro a je otazka,
jak pujdou reprodukovat na normalnim jadre bez SuSE patchu.

Nicmene u databazoveho serveru muze mit daleko vetsi vliv rychlost pameti,
rychlost disku a pomer mezi velikosti databaze a pameti.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.