Placena podpora SUSE,vyplati se?

=?8859_2?B?THVr4bkg?=Matela linux na vemat.cz
Neděle Listopad 2 15:47:54 CET 2003


> From: Pavel Janoušek <janousek na fonet.cz> 
> 
> > -----Original Message----- 
> > From: Lukáš Matela [mailto:linux na vemat.cz]  
> > chci pro malou síť tyto služby zprovoznit, nebudu si přece  
> > objednávat nějaké profesionální řešení.  
>  
> :-) takže, a) jste zaplatil za software a b) za podporu s jeho 
instalací... Co jiného jste si zaplatil? Konfigurační podporu? Help desk 
pro řešení jiných než instalačních problémů? 
>  
> 	Takže si klidně neobjednávejte nic dalšího, ale pak si to lepte na 
koleně nebo dejte kámošovi flašku... Tak to holt ve světě chodí, je 
zajímavé, jak Češi coby národ radši budou "umět" desatero řemesel (a 
zabijí tím 100x více času) než by to nechaly udělat odborníka (a dali 
mu vydělat a ještě by hodně ušetřili)... Ne nadarmo manageri mimo ČR 
u nás vidí jako jeden ze zásadních problémů ekonomiky, který prostě 
nezvládáme, to, že nejsme schopni vidět reálně interní režie a tedy 
výrazné vnitřní ztráty... on ten outsourcing není zdaleka tak prázdný 
pojem, jak se někomu jeví... 
>  
> ------------------------------------------------------------------- 
> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)             FoNet, spol. s r. o. 
> Technicka podpora, Intranet/Internet     Sokolova 67, 619 00 Brno 
> E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz         Tel.: +420  5  4324 4749 
> WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/           E-mail: 
mailto:Info na FoNet.Cz 
> ------------------------------------------------------------------- 
 
 
 
Omlovám se předem za délku příspěvku a jeho téma ale musím 
reagovat na reakce na můj příspěvek od pánů: 
 
Pavla Janouška 
a 
Michala Kubečka 
 
 
obchodní jméno: FoNet, spol. s r.o. 
právní forma: 112 - Společnost s ručením omezeným 
 
Společníci s vkladem: 
jméno: Pavel Fotijev 
jméno: Pavel Janoušek 
jméno: Václav Habr 
 
Odvětvová klasifikace činnosti 
519000: Ostatní velkoobchod 
722000: Publikování, dodávky a poradenství v oblasti softwaru 
725000: Opravy a údržba kancelářských strojů a počítačů 
726000: Jiné činnosti související s výpočetní technikou 
 
 
 
 
Michal Kubeček 
právní forma: 101 - Fyzická osoba podnikající dle živnostenského 
zákona nezapsaná v obchodním rejstříku 
 
Odvětvová klasifikace činnosti 
722000: Publikování, dodávky a poradenství v oblasti softwaru 
 
 
 
Jaké jiné odpovědi se od výše jmenováných pánů Janouška a Kebečka 
mám dočkat, než že si mám pro zprovoznění síťových služeb najmout 
"profíky". :-) 
Podobně se chová i firma SuSE: Pomůžeme Vám s instalací stanice, 
ale se serverem Vám nepomůžem, na to si musíte koupit profíky. 
Pokud máte "běžné" PC a nemáte v něm žádné HW novinky, tak 
instalaci v 90% procenetech zvládne každý blbec - kdejaký středně 
pokročilý uživatel PC (do této kategorie si dovoluji se počítat). Na KDE 
3 a výš je ovládání linuxu taky poměrně snadné (OO, Mozilla, Kmail, 
Evolution, atd..). Po pár dnech si člověk zvykne na některé odlišnosti 
od Win. Tam člověk zpravidla ani instalační podporu nijak extra 
nepotřebuje. 
Myslím si ale, že hodně důležité jsou i věci jako Samba server nebo 
server pro tisk případně nějaký interanetový server apache, sdílené 
připojení po modemu a přeposílání přijatých faxů na stanice do mailů. 
S tím Vám už ale NECHTĚJÍ radit. Něco málo je ale na druhou stranu 
popsáno v přiložené příručce a za to patří SuSE dík. 
 
Vím, že kdybych si objednal "profíky", tak že mě po SSH vše 
nakonfigurují za hodinu nebo za dva večery, což není k nezaplacení. 
Pak bych ale nelezl sem na linux.cz. OS Linux mě totiž zaujal svou 
filozofií a snažím se do něj proniknout. Beru to tak trochu jako koníček. 
 
Další věc, proč s objednáním profesionálů nespěchám, je to, že na 
základě osobních zkušeností s několika lidmi, kteří s linuxem docela umí 
bych jim heslo roota asi nesvěřil. 
 
Co se týká zkušeností z této konference, tak věřím, že výše 
jmenovaným pánům Kubečkovi a Janouškovi (nebo odborníkům ze 
SuSE) bych důvěru dal. Na druhou stranu jsou na konferenci lidé, kteří 
umějía znají, ale jejich odpovědi mi někdy připadají lakonické a 
arogantní. A vím že právě takovým lidem bych důvěru nedal. Trochu 
se bojím, aby nějaká SW poradenská firma nezaměstnávala právě 
takové lidi, protože to co mi na PC nastaví chci vysvětlit (a pochopit) 
a ne jen tupě používat. Chci např. vědět, že mi nainstalovali ten a ten 
imap server, protože dobrý v tom či oném, kdežto jiný má ty a ty 
mouchy ... 
 
A s tím co napsal pan Jan Kovář, že má levnější zavolat prafíka na 
čištění odpadu ze dřezu souhlasím. Když je ale na druhou stranu 
někdo fanda do čištění odpadu nebo jiných domácích prací, proč mu 
tvrdit, že je lepší zavolat profíky. 
 
Nejde se přece dívat na všechno jen z hlediska těchhle: $$$$$. 
 
To by pak byl svět takový velký MICROSOFT. 
 
Zdravím 
 
Lukáš Matela 
 
PS: Informace o firmách jsou veřejné a jsou běžně dostupné na webu 



Další informace o konferenci Linux