CUPS otazka

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 3 18:22:09 CET 2003

On Mon, 3 Nov 2003, Dan Bar wrote:

> Dobry den,
>
> v brzku budu na Sambu (2.2.8a --with-cups on Debian Woody 3.0R1)
> instalovat tiskovy share pro JetDirect + HP LJ printer. Trochu se
> rozhoduju mezi lprng a CUPS.
>
> CUPS jsem doma (VMWare) uz zkousel a funguje ok, s lprng predpokladam
> nebudou take zadne potize. Otazka kterou bych s vasi pomoci rad vyresil
> je - z hlediska bezpecnosti a spolehlivosti: CUPS a nebo lprng ?

U samby 3.0 (kterou bych vam ostatne doporucil) je asi temer jednoznacnou
volbou CUPS, je totiz se sambou uz dost prorostly (a prinasi to radu
vyhod). Se sambou 2.2.8a jsem dlouhou dobu provozoval bez problemu lprng,
protoze asi pred rokem jsem mel u jednoho HW printserveru problemy pri
komunikaci s CUPSem (*)

Srovnavat bezpecnost a spolehlivost CUPS a lprng je asi jako srovnavat
bezpecnost a spolehlivost apache a thttpd.

-- Honza Houstek

(*) Chyba byla v tom, ze v jiste situaci dochazelo k "zakousnuti"
printserveru - na 90% to bylo spatnou implementaci LPR protokolu v tom HW
printserveru. V lprng se mi to podarilo jednoradkovym patchem obejit (CUPS
jsem chtel vyzkouset jako druhy, ale s lprng se to povedlo, tak jsem se k
tomu uz nedostal). Za rok jsem pak nemel s lprng jediny problem a to se
pres nej tisklo prumerne tak 500 stran za den (narazove taky 500 stran za
hodinu).