CUPS otazka

Milan Kocián milon na wq.cz
Úterý Listopad 4 09:03:22 CET 2003

On Mon, 2003-11-03 at 17:58, Dan Bar wrote:
> Dobry den,
>
> v brzku budu na Sambu (2.2.8a --with-cups on Debian Woody 3.0R1)
> instalovat tiskovy share pro JetDirect + HP LJ printer. Trochu se
> rozhoduju mezi lprng a CUPS.
>
> CUPS jsem doma (VMWare) uz zkousel a funguje ok, s lprng predpokladam
> nebudou take zadne potize. Otazka kterou bych s vasi pomoci rad vyresil
> je - z hlediska bezpecnosti a spolehlivosti: CUPS a nebo lprng ?
>
> Diky za odpovedi
>
> Dan
>

> P.S. Budete-li chtit rici k tematu i neco jineho, vase zkusenosti, pak
> [...]

Dobry den,

ja osobne bych uz preferoval CUPS. Za vyhody povazuji

a) citelnejsi konfig (styl ala apache). Z lprng mi sel vzdy mraz po
zadech :-)). Cups mi prijde konfigurovatelnejsi.
b) podpora vice protokolu + backendu (lpd, ipp, http, lpt, usb, ...)
c) pridani dalsiho backendu je pouze jeho zkopirovani do prislusneho
backendu do daneho adresare (existuje napr. jednoduchy pdf backend,
ktery vytvory pdf file do adresare s uzivatelovym jmenem a nazvem
tisknuteho souboru)
d) Snadnejsi pouziti ruznych filtru dle pro jednu tiskarnu (dle typu
dokumentu). Tady si ale nejsem uplne jisty?! Pokud vim zde to lprng resi
pomoci ruznych chytrych filtru a prijde mi to neohrabane. V CUPS se to
resi pomoci mime.types a mime.convs a prijde mi to cistejsi.

Nejsem odbornik ani na cups ani na lprng, takze bych byl rad kdyby me
nejaky expert pripadne opravil nebo doplnil.

S pozdravem Milan Kocian