pouze občasný boot s prametrem hdb=ide-scsi

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Listopad 5 01:16:06 CET 2003

> Občas potřebuji přenést svůj disk do jiného stroje s vypalovačkou. Abych
> tam mohl pálit, potřebuji bootovat s parametrem hdb=ide-scsi. Chtěl jsem
> do LILO vložit tuto volbu, ale mám pocit, že hardwarové parametry mohu
> vkládat pouze pro implicitní volbu, která se provede, pokud nezvolím
> nějakou jinou

Pokud se bavime o lilu, tak to neni pravda, proste v sekci
image=/boot/muj_kernel pridate append="hdb=ide-scsi". Vice viz man
lilo.conf.

U grubu to je podobne.

> Nebo je to tak, že hardwarové parametry stejně platí pro všechny volby?

Kdyz je date globalne, tak ano. Viz dokumentace.

> Nebo by nevadilo, pokud bych s tím parametrem bootoval pokaždé, tj i na
> stroji, kde není vypalovačka? Nebo je to ještě jinak?

Nemelo by to vadit. Jinak neni vubec nutne bootovat s tim parametrem (*),
pri nahrani ide-scsi se detekujou CD-ROM mechaniky a vypalovacky a
ide-scsi se na ne povesi. Pripadne pokud ten disk do pocitace s
vypalovackou strkate jen obcas, tak muzete pokazde rucne ide-scsi nahrat
(a predtim odstranit ide-cd).

-- Honza Houstek

(*) obecne neni predavani parametru kernelu pri bootu prilis systematicke,
je-li to mozne, je lepsi predat parametry modulu pri jeho zavadeni do
kernelu