priorizace paketu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Listopad 5 16:59:06 CET 2003

On Wed, Nov 05, 2003 at 04:51:43PM +0100, Uvíra Martin wrote:
> potrebuji nastavit priorizaci paketu na firewallu s iptables. Zatim
> nevim jak zacit prosim nakopnete.
>
> popripade by se mi hodilo i nastaveni maximalniho pasma pro jednu osobu.
> ( linka 256, kdokoli cokoli downloaduje, uploaduje zabere max. 128) aby
> nemohl jeden clovek odriznout celou firmu. Jde to?

Prohlednete archiv konference. Dale HTB, CBQ, IMQ. Ja osobne preferuji
HTB (Hierarchical Token Bucket). Pri vetsi zatezi (coz neni vas pripad)
je rychlejsi nez CBQ. Konfiguraci ma _podle mne_ jednodussi.

Minimalne potrebujete prislusny modul v kernelu a utilitu tc.
http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/
http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/
a samozrejme http://www.lartc.org/.

Iptables nejsou nutne, ale vetsina lidi vcetne me je pouziva
v souvislosti s traffic shapingem.

-- Dalibor Straka
PS:Navrhuji zaradit do FAQ, je to prilis casty dotaz.