Backup VM serveru -- was: Re: vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 10 10:01:45 CET 2003

----------
Odesílatel: Aben Siatris <aben na webcom.sk>
> Koukam, ze vmware zhusta pouzivate. Chtel bych se zeptat, jak je to se
> strategii backupu virtualnich serveru - da se nejak udelat virtualni
> freeze, kdy sice virtualni stroj bezi, ale da se zbackupnout jeho
snapshot
> (lepe receno kopie snapshotu udelana v case T, pricemz system jede dal,
ale
> ta kopie fyzicky existuje a do souboru s diskem se neukladaji zmeny,
takze
> se v case T+1 da udelat backup, a soubory jsou konstantni az do povoleni
> ulozeni zmen v case T+2)?
ano, snapshot sa da krasne spravit :) ale pozor! zozere to diskovy priestor
+ priestor pre ulozenie pre pamat.

*** me slo o to, aby virtualni stroj se uvedl do nejakeho konsolidovaneho
stavu, zastavil se, udelal snapshot, rozbehl se (predpokladam ze tento
vypadek nebude delsi nez 1 sec) ale zmeny nebude ukladat do diskoveho image
ale nekam jinam (temp), az mu reknu ze backup je hotovy a muze zmeny
ulozit, snapshot pak "nekdo" zrusi a jede se dal jakoby se nechumelilo.

> Nebo jak se to dela, aby se virtualni server nemusel vypinat a presto po
> restore korektne nabehl?
virtualny pocitach sa da suspendovat. teda obsah pamete sa ulozi na disk
a vypne sa. a pri zapnuti sa rozbehne. pozor, nieje to 100%! napriklad
by som nesuspendoval pocitac v ktorom sa prave kompiluje... :))
vacsinou sa to znova sice rozbehne ale su pripady v ktorych dojde
na kernel panic :) pri windowsoch zas nepouzivat suspend ked sa robi
hojne zo sietou. to vlastne vseobecne nieje dobry napad :))

> Je mi jasne, ze paranoidni byckup strategy by byla i s backupem uvnitr
> virtualniho stroje, tedy by se backupovaly i data jeho databaze, nejen FS
> jako celek, nebot ruku na srdce, pojedou tam wokna, coz je destabilizacni
> prvek sam o sobe.
pomoc! :)

ale na wokinka je inak idealne :) a bez problemu neustale suspendovanie
a znova rozbehavanie. davat si ale treba velmi pozor na cas a jeho
synchronizaciu!

*** Myslite ted to ze vmware (mam zkusenosti s V2.x, v4.x jsem si vcera
stahl tak az prebootuju (ku*va winmodem), tak se na ni podivam.) dovoli jen
jedinemu VM stroji pouzivat presny systemovy cas?

JL.