vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 10 11:32:46 CET 2003

> Odesílatel: Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>
> 3. Spustit emulovany kod ve vhodnem umelem prostredi primo na CPU a
>    problematicke instrukce odchytit a vyresit softwarove. To je takove
>    nejprimocarejsi reseni, ktere je casto nejrychlejsi, ale muze byt
>    problem s vytvorenim toho prostredi (jak nacpat 4 GB emulovaneho
>    adresoveho prostoru do realnych 4 GB, aby se tam vesel jeste
>    emulator se svymi pracovnimi daty apod.) a pak samotnym odchycenim
>    problematickych instrukci (napr. na i386 je par instrukci, ktere
>    normalne odchytit nelze, ale z principu davaji odlisne vysledky
> [...]

DIKY za paradni vysvetleni. Ted uz je mo leccos jasne. Mimochodem, vmware
je nejpomalejsi pri instalaci jakehíkoli OS, treba uplne nejhorsi to bylo,
kdyz jsem do nej instaloval solaris, to trvalo skoro 2 dny (VMware 2.x na
P-233MMX) a text na instalacni konzolu chodil asi jako bych byl az nekde na
neptunu zavratnou rychlosti nekolika malo znaku/sec. Odezva na klavesnici
bezkonkurencne nejpomalejsi a pod.

jinak co se tyce serveroveho provozu VM stroju, nejvic me nadchl opravdu
ten jednoduchy qemu, nebot tam lze backup celeho stroje provadet aniz by se
virtualni stroj zastavil!!! Jednoduse s COW disky povolim zapis do image,
holt z konzoly (ale treba to pujde i cmdline) reknu ze ma ulozit zmeny, az
je  ulozi, zakazu zapis do image no a mam image disku stroje ktery muzu
vesele zbackupovat. Sice to neumi i s ramkou, ale mozna v budoucnu by se
dalo - musel by jeste ukladat vnitrni stav qemu nebot ramku ma jako soubor
uz ted taky.

Ted jeste aby na tom jely ty pi*ome wokna.

JL.