Zakladni otazka o QoS

lucifer na email.cz lucifer na email.cz
Středa Listopad 12 18:14:18 CET 2003

Dobry den,

Jsem v oblasti QoS zacatecnik, a chtel bych se zeptat na jednu vec,
ktera mi neni ohledne CBQ/HTB/IMQ a jinych zvirat zcela jasna.

Pokud jsem spravne pochopil dokumentaci, tak ovlivnovat muzu pouze
odchozi provoz z pocitace. Nemuzu ovlivnit, "co a kolik" mi posila
druha strana. Protoze lide v konferenci pisou, ze shapery nasazuji
casto pro sdileni linky do internetu, ktera obvykle slouzi pro
stahovani dat, tak jak se ten shaper projevi?

Za domaci situace:

internet ---- provider ---- modem: PC1 :eth ---- eth: PC2

kdybych chtel, abychom ja na PC1 i manzelka na PC2 meli prenosovou
kapacitu na stahovani tak pul na pul, tak by to predpokladam neslo?
(Resp. by to musel zaridit provider, aby pakety jednotlivych spojeni
posilal treba round-robinem)?

=> QoS je pouze pro pouziti na strane serveru ze kterych se stahuje?

Diky za trpelivost
M. Bauer

Aktuálně: Obchodní dům.cz - levné nákupy domácích spotřebičů a elektroniky. Navštivte Obchodní dům.cz http://www.email.cz/obchodnidum