Zakladni otazka o QoS

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Listopad 12 19:31:05 CET 2003

On Wed, Nov 12, 2003 at 06:14:18PM +0100, lucifer na email.cz wrote:
> Dobry den,
-''-

> Pokud jsem spravne pochopil dokumentaci, tak ovlivnovat muzu pouze
> odchozi provoz z pocitace. Nemuzu ovlivnit, "co a kolik" mi posila
> druha strana.
Nemozes to ovplyvnit PRIAMO. Mozes to ovplyvnit nepriamo, v praxi to ma vsak
dost uspokojujuce vysledky.

> kdybych chtel, abychom ja na PC1 i manzelka na PC2 meli prenosovou
> kapacitu na stahovani tak pul na pul, tak by to predpokladam neslo?
> (Resp. by to musel zaridit provider, aby pakety jednotlivych spojeni
> posilal treba round-robinem)?
Kedze chces policovat pakety posielane priamo na router, musis pouzit
imq/ingress. Ako konkretne to potom podelis sa mozes rozhodnut sam, moznosti
je velmi vela, da sa aj natvrdo 50/50, da sa aj dynamicky s rovnakou prioritou
atd.

> => QoS je pouze pro pouziti na strane serveru ze kterych se stahuje?
Priamo hej, na strane prijimatela to mozes spravit nepriamo, co sa vacsinou
robi konkretne tak, ze rychlost prijimanych paketov okreses na 75%-90%
kapacity (zavisi od vytazenia, poctu uzivatelov atd), a policujes tieto.

Odchadzajuce pakety mozes policovat priamo.

> M. Bauer
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Failure is not an option. It comes bundled with your Microsoft product.