Transparentny proxy

Peter V. (LTS) konfery na lentus.sk
Čtvrtek Listopad 13 20:09:19 CET 2003

Pekny vecer.
Uz druhy den sa trapim vo fy a testujem doma transparentny proxy.
(ak som dobre pochopil, ma to fungovat tak, ze proxy nastaveny nie je!,
ale "aj tak ide", t.j. vsetko na p80 cez neho tak, ci onak prejde)
testovane v IE6.0 (firemny browser :()
***
Squid ide na 3128.
Nastaveny proxy a port 80!: OK
Nastaveny proxy a port 3128: OK
Nastaveny proxy a port 8080: nic
Nastaveny proxy a port 4567(tzt test): "Stranka nenalezena:
***
ZIADEN proxy: vid nizsie - oreze http://web.adresa.domena
a ostane iba:
Pri pokuse o prístup k: /imghp?tab=gi&q=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sk
došlo k nasledovnej chybe:
Invalid URL
Niektorá časť Vami požadovaného URL je chybná. Možné problémy:
Chybný alebo chýbajúci protokol (mal by byť `http://' alebo niečo podobné)
Chýbajúci názov serveru
Chybný double-escape v URL ceste
Chybný znak v názve serveru; podtrhovník nie je povolený
***
cerpal som z:
http://www.root.cz/clanek/990
fw je funkcny a otestovany, iptables su OK, no problemo, 2.4.22
Este raz podotykam, ze z p80 cez proxy to "forwardne" na 3128 bez problemov.
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -i ! $INET_IFACE -d !
$INET_IP -j REDIRECT --to-port 3128

Dik
Peter