AMD64 - kdo doda HW?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Listopad 18 08:55:02 CET 2003

On Mon, Nov 17, 2003 at 09:02:10PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> 	Muzete byt konkretnejsi? V cem jsou HT linky spatne? Prijde mi to
> jako dost zajimavy napad a myslim ze takto zabudovat komunikacni kanaly
> primo do CPU pomuze nejen v SMP aplikacich, ale udela z CPU rozumnou
> stavebni kostku i pro vetsi aplikace[1]. Proc "parodie" na NUMAlink?
> Slouzi to ke stejnemu ucelu, akorat je to primo v CPU.
  Slouzi ke stejnemu ucelu, akorat jsou jen tri(!?) a pokud je v systemu
AGP, ktere si jeden obsadi tak mame dva volne. To nam v pripade vice nez
dvou procesoru kazdy s kazdym nebo alespon vetsinu nespoji ani nahodou.

> 	8 GB neni mnoho, ale predpokladam ze toto je jen limit radice
> pameti jednoho CPU (cili 2-procesorovy stroj muze mit max. 16 GB,
> 4-procesorovy 32 GB, atd.). A to je jen prvni generace. Nebo myslite,
  Timhle bych se utesoval take, u Athlon64 bych to i pochopil, kdyz
delaji lowendovy procesor do levnych desek kde se daji vyuzit soucasne
pameti tak docela OK. Ale kdyz si clovek k Opteronu musi stejne koupit
jeste jinou desku a jine pameti, tak uz mohli pocitat s jinymi pametmi
bez omezeni.

> ze prvni Alphy podporovaly 64 bitu adresy ven z procesoru? Podle me
> to nepodporuji ani dnes.
  Jasne, to nepopiram, ale prijde mi, ze kdyz uz tu architekturu delaji
tak dlouho (Atlhon64 ktere se dnes prodavaji jsou fyzicky stare 3
roky... manual k instrukcnimu souboru na AMD byl volne k stazeni uz
nevim kdy)... tak by mohla vypadat trosicku ne jako alfaverze.
  Jinak se mi AMD64 docela libi abych porad jen nekritizoval, i kdyz
tezko rict, jestli by ten procesor nefungoval lepe/vykonneji kdyby v sobe
nemusel mit velkou cast na kompatibilitu s x86.

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz