AMD64 - kdo doda HW?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Listopad 18 17:23:56 CET 2003

	Jak dalece je Linux 64-bitovy OS? Skutecne je ho mozno oznacit za 64-bit OS a nebo je to 32-bit OS, ktery shodou okolnosti (pomoci ruznych #ifdef apod.) umi bezet i na 64-bit architekturach a shodou okolnosti uz umi i nejake ficury 32-bit svetu vzdalene, nicmene z pohledu 64-bit sveta (a zejmena z pohledu moznosti dane CPU architektury) toho umi docela malo?

	Mozna jsem neco zaspal, vyvoj v oblasti 64-bitu nesleduji tak peclive, priznavam. Nicmene jsem nenabyl dojmu (a mohu se mylit), ze by se na 64-bit systemech, kde treba nativne bezi Tru64 hrde prechazelo na Linux 64-bit, protoze poskytuje to, co je potreba a navic bohatou zakladnu SW zalozenou na GNU, coz se o Tru64 neda rici.

(Za Tru64 si dosadne treba i jiny vyrobcem deklarovany 64-bit OS typu UNIX).

	Pokud je na tom Linux tak dobre, ze dokaze hrave zastat i tyto velmi drahe komercni reseni v EE oblasti, tak to kvituji s povdekem a jsem rad, ze vyvoj postoupil tak mohutne kupredu. Mylim se?