podivny problem se serverem HP TC2120

David Baierle (-c) dbai-c na lantanet.cz
Čtvrtek Listopad 20 11:56:14 CET 2003

Zdravim,

mam tu podivny problem se serverem HP TC2120 (viz
http://www.compaq.cz/produkty/intel/tc/tc2120.shtml) s chipsetem
ServerWorks GC SL. Ruzne programy (less, telnet, joe a dalsi) drive nebo
pozdeji zacinaji padat na segmentation fault. Pri experimentovani jsem
zjistil, ze programy pri nacitani knihoven dostavaji nesmysly a nakonec
se mi podarilo najit pricinu: pri intenzivni komunikaci s diskem dochazi
k chybam pri cteni nebo pri zapisu - problem se da jednoduse
reprodukovat takto:

1. proces: dd if=/dev/zero of=/pokus bs=1G count=5
2. proces: cp /original /kopie; diff /original /kopie

Pokud 1. proces intenzivne zapisuje na disk, 2. proces pri kopirovani
souboru zapise spatne data a diff zjisti rozdil. Nebo naopak se
zkopiruje dobre, ale diff pri cteni dostane z disku spatna data.

Testoval jsem to na Debianu s kernelem 2.4.21 a 2.4.22 se zapnutou
podporou IDE chipsetu ServerWorks. Pokud kernel zkompiluji pouze s
generickymi ovladaci pro IDE, problem zmizi, ovsem rychlost zapisu a
cteni se drasticky snizi. Vymena pameti a disku nema vliv. Krome tohoto
problemu je server stabilni, nepada, nikde se neobjevuji zadne chybove
hlasky, vse zda byt v nejlepsim poradku.

Napada vas neco?

V pripade potreby poslu podrobnejsi informace. Diky za pomoc!

S pozdravem
David Baierle