server HW + linux

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Listopad 20 15:31:33 CET 2003

On Thu, Nov 20, 2003 at 01:49:20PM +0100, Petr Klima wrote:

> Vzhledem k tomu, ze mate omezene prostredky - co takhle IDE RAID?
> Samozrejme hardwarovy s kartou treba od 3ware, Adaptecu nebo LSI. Jenom
> si dejte pozor, at je to PCI-X nebo PCI 64bit - vsichni jmenovani
> vyrobci takove karty maji, pokud se nepletu. Dobre zkusenosti
> (spolehlive funguje) mam s 3ware 7506-8 v RAID 5 modu. Ale pro vas by uz
> asi byly spise SATA varianty.

Mam od 3ware 7506-12, jede vyborne. Na server bych vzal desku s
integrovanou 1G metalickou sitovou kartou a libovolnou integrovanou VGA.
Chipset serverworks je dobry ale 10x drazsi nez ostatni. Porad levejsi
nez si koupit bednu (server) od DELLu za pul milionu. Maji spickovy
servris, ale spickove ceny. Nebojte se poskladat si server.

Moje zkusenosti jsou: Mame asi 10 serveru od DELLu, zavolam a oni do
hodiny prijedou vymeni ramku kus za kus, procesor kus za kus a vypadnou.
Od IBM mame asi 5 serveru, na ty se nesaha ;-). Zbytek od aurotonu a
poskladane. Kupodivu moje poskladane bednicky funguji spickove. Jenom je
voprus shanet desku.

-- Dalibor Straka
P.S. Nechcete zkusit opteron?