Lze udrzet vadny disk v poli?

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Čtvrtek Listopad 20 23:12:50 CET 2003

> Mam takovy spise filozoficky dotaz. Mam raid5 pole ze 4 disku. Dva z nich
> jsou  vadne. Jeden uplne na srot, tim se nema smysl zabyvat. Druhy ma asi
> vadny segment, ale radove v delce 10GB z 160 celkem. Pole jde spustit, ale
> jakmile najedu do vadne oblasti, tak je disk z pole vykopnut a pole
nasledne
> umre.

Pokud vam na datech z toho pole aspon trosku zalezi, tak to pekne svizne
okamzite vypnete, sezente disk, vrazte ho misto, co je na srot, nechce
obnovit co se da a nasledne vymenne i ten "castecne" vadny.
Laborovat s provozem za kazdou cenu znamena temer jiste velike problemy a
vybec bych se nedivil, kdyby vam pole za chvili nenabehlo uz ani na chvili.

P.S. Docela by me zajimalo, jak se bude tvarit pri vypoctu chybejiciho disku
prave v te 10G oblasti. Imho to padne na tlamu a nepujde to. Mozna nejlepsi
reseni by bylo vykopirovat z pole co se da a postavit jej znovu. Zkusit to
ale muzete, za to nic nedate.

--
Zdenek Mazanec, Contactel. s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz