Lze udrzet vadny disk v poli?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Listopad 20 23:45:45 CET 2003

Dne Thu, Nov 20, 2003 at 11:12:50PM +0100, Zdenek Mazanec napsal:

> Pokud vam na datech z toho pole aspon trosku zalezi, tak to pekne svizne
> okamzite vypnete, sezente disk, vrazte ho misto, co je na srot, nechce
> obnovit co se da a nasledne vymenne i ten "castecne" vadny.

No jo jenze ta obnova neprobehne, protoze diky tomu castecne vadnemu to pole
jaksi po rozbehu okamzite pada. Kdyby jsem pole presvedcil, aby se udrzelo v
chodu, tak by mozna na ten disk obnova probehla.

> Laborovat s provozem za kazdou cenu znamena temer jiste velike problemy a
> vybec bych se nedivil, kdyby vam pole za chvili nenabehlo uz ani na chvili.

Ono v zasade o nic nejde, to pole stejne prijde smazat. Netroufnul bych si
rict, hele ono se to spravilo budeme se tvarit jakoby nic a jedeme dal.
Spise to tak zkousim, protoze nebudu nicit novy disk jen abych prozkoumal co
vsechno soft raid snese. Samozrejme je nejaka nocni zaloha, takze se jedna o
necely den prace. Celkem o nic nejde. Ale kdyz to vezmu teoreticky, tak pole
bylo celkem nove, asi tyden stare, takze jeste nebylo plne a data se asi
zapisovala porad smerem dopredu. Takze data za dnesek jsou nekde na konci
toho pole, kde vsechny tri disky precist zrejme jdou. Jenze rebuild zacina
na zacatku a jak dostane prvni chybu cteni, tak se ukonci. Takze pridat tam
4. disk nepomuze, to by bylo lepsi ho pouzit na kopii toho polovadneho.

> P.S. Docela by me zajimalo, jak se bude tvarit pri vypoctu chybejiciho disku
> prave v te 10G oblasti. Imho to padne na tlamu a nepujde to. Mozna nejlepsi
> reseni by bylo vykopirovat z pole co se da a postavit jej znovu. Zkusit to
> ale muzete, za to nic nedate.

Asi to necham na zitra a uvidim. Vyzkousim udelat kopii toho vadneho na jiny
disk a rebuildnout pole s nim. Vykopirovat z toho nic nejde, protoze prave
ta chyba cteni zpusobi, ze se neda ani namountovat, to probiha tak, ze se
najde prvni superblok, ten je OK, ale jak se rozbehne po adresarove
strukture, tak se pole rozpadne.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Kdo se zahledi, neprokoukne.