Lze udrzet vadny disk v poli?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Listopad 21 11:47:01 CET 2003

# Bude pokracovat v praci, nepadne na hubu. Jen ten raid pobezi
# v degradovanem modu. Dokonce kdyz ten stroj restartnete a ten
# 3 disk tam nebude, porad to bude bootovat...

To je mi jasný - základní principy RAID (snad) chápu.
Mě jde ale o to, jestli se takový zásah dá udělat on-line, tedy
BEZ bootování.

První krok (tedy degradace) určitě ano, jinak by nasazení RAID
nemělo smysl :)
Proto se ptám na ten druhý krok, který bych taky rád viděl "za
běhu", pokud by to šlo.

# Jen si musite uvedomit, ze /boot muze byt jen na raid1, aby
# bootloader umel natahnout jadro...

Jo, v pohodě. Klidně budu bootovat z diskety - za tu srandu mi
to stojí :)

>   Musi se pridat pomoci raidhotadd. Stejne se tam dam neda, takze neni
> problem, ze se musi i rucne vlozit.

Blbě jsem se vyjádřil - klidně ho zaktivuju ručně, ale zajímá
mě, jestli tento nástroj (raidhotadd) je možné použít na "živé"
degradované pole. Samozřejmě za cenu degradace výkonu, protože
synchronizace bude taky něco stát ..

>   Pokud chcete automatickou rekonstrukci pole po padu disku, pouzivejte
> spare disky.

To jako že bych měl třeba 4 disky : RAID5 na 3 discích a k tomu
jeden "spare" záložní disk, který se automaticky použije na
rekonstrukci ? A šlo by nastavit, aby ten "mrtvý" a vyměněný by
se stal spare-disk-em pro případ dalšího pádu ?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s