Re: Apach prekoduje cestinu?

Dan B Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Listopad 21 13:40:41 CET 2003

> Dobry den,
>
> prave jsem stratil pul dne hledanim chyby v html strance, kde se mi nechtela
> korektne zobrazit cestina. Kakonec jsem zjistil že na lokalnich woknech se
> mi stranka zobrazila dobre, ale jakmile jsem ji hodil na nas cerstvy
> linuxserver tak se stranka zacala zobrazovat se spatnou cestinou (misto
> hacku carek jsou tam takove ty skrtnute nuly, jedny ctvrtiny apod.) Poradi
> mi nekdo jak zjednat napravu? (RH9, Apache 2, html ma meta tag s ISO
> 8859-2)

V podstate mate tri moznosti jak rici browseru charset dane stranky:

- meta tag v html zdroji: <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2">. IMHO nejlepsi cesta

- manualni nastaveni v browseru (nevim co presne znamena "Automaticky vyber", ale myslim ze nejleplsi je nastavit to na off)

- AddDefaultCharset v httpd.conf (http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#adddefaultcharset). Zrejme je to vas pripad pokud vse ostatni je ok. Toto mluvi za vse: "This will override any character set specified in the body of the document via a META tag."

AddDefaultCharset muze byt uzitecny pokud na http serveru mate pouze clear text soubory s nejakym lokalnim kodovanim. (tady by mozna "Automaticky vyber" pomohl).

(jeste mne napada csacek modul, ale ten jsem nikdy nepouzival, takze neporadim)

Dan
Zaregistrujte se do 19.listopadu na http://ad2.seznam.cz/redir.cgi?instance=66213%26url=http://www.nokiagame.cz