Boot & root na RAID

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 21 14:10:28 CET 2003

> Musel jsem překompilovat kernel na RH8.0. Použil jsem zdrojáky přímo od RH,
> verzi 2.4.20-20.8 - překlad proběhl OK, vytvořil jsem initrd, lilo spokojeně
> nabootovalo, ale kernel nedokázal najít MD zařízení a následně boot
> havaroval,
> protože nemohl namontovat root a najít program init.
> Zkoušel jsem pak chvíli experimentovat s mkinitrd. Moduly jsou v initrd
> obsažené a při bootu se do paměti natahují. Snažil jsem se dívat
> do RAID-howto. Objevil jsem informaci, že potřebuji AUTODETEKCI.
> Jednotlivé particie jsou označené typem FD. Nenašel jsem ale speciální
> [...]

  Pokud se bootuje pres initrd, autodetekce nefunguje, nebot inicialni root
zarizeni neni raid ale ramdisk. Je nutne mit v initrd image spravny
/etc/raidtab.

  Snad uz brzy vyjde na root.cz muj serial clanku, kde se tomuto venuji :-)

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----