Lze udrzet vadny disk v poli?

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 21 14:17:05 CET 2003

> Blbě jsem se vyjádřil - klidně ho zaktivuju ručně, ale zajímá
> mě, jestli tento nástroj (raidhotadd) je možné použít na "živé"
> degradované pole. Samozřejmě za cenu degradace výkonu, protože
> synchronizace bude taky něco stát ..

  Samozrejme, jak jinak. Proto se to jmenuje raidHOTadd :-) Pokud to neni
hotswap SCSI, musite pocitac kvuli vymene disku rebootovat (pole najede
v degradovanem modu), vy si pridany disk v klidu rozdelite (vytvorite
partitions), pak jenom date 'raidhotadd /dev/md0 /dev/hdc1' a koukate v
/proc/mdstat, jak postupuje rekonstrukce pole.

> To jako že bych měl třeba 4 disky : RAID5 na 3 discích a k tomu
> jeden "spare" záložní disk, který se automaticky použije na
> rekonstrukci ? A šlo by nastavit, aby ten "mrtvý" a vyměněný by
> se stal spare-disk-em pro případ dalšího pádu ?

  Samozrejme. Presny postup vam bohuzel nereknu, spare disky jsem takto
nepouzival, ale z principu to tak fungovat musi :-)

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----