Yast2 & 32MB RAM

=?8859_2?B?THVr4bkg?=Matela linux na vemat.cz
Pondělí Listopad 24 11:21:59 CET 2003

Zdravím všechny,

Chtěl jsem si nainstalovat SuSE 8.2 také na starší stroj Pentium 100 MHz / 32 MB RAM. Při pokusu o instalaci jsem narazil na následující problém:
Než došlo na spuštění Yastu2, objevila se hláška, že je nutné mít 64 MB RAMky (tak jak SuSE na webu doporučuje). Nabídlo to ale možnost vytvořit SWAP oddíl. Vzhledem k tomu, že na disku mám zatím pouze jeden vfat fs a druhý oddíl je prázdný, nemohl jsem definovat odkládací oddíl. Pátral jsem a našel jsem toto:

http://portal.suse.com/sdb/en/2001/09/sk_486.html
http://portal.suse.com/sdb/cz/2000/08/sk_486.html (totéž, ale přeloženo do CZ - s chybami :-) )

Installation on a PC with 8 MB RAM

Request:
You would like to install SuSE Linux on a PC with 8 MB RAM.
Procedure:
Please proceed the installation on your system as normal until one is asked to switch to the second console to establish the swap memory.
Please switch to the second console by the use of the key combination Alt+F2.

1. Start the program fdisk with: fdisk /dev/hdX  (X is your harddrive
   e.g. hda = 1. IDE Controller Master device)
2. Press "n" to create a new partition
3. Change the IDs of the partitions using the key "t" and enter "82" for Linux swap.
4. Quit the program fdisk with "q"
5. Change into the directory /sbin with cd /sbin
6. Now call up "mkswap /dev/hdXY" (Y is the partition you have just created)
7. Type in "sync"
8. and afterwards "swapon /dev/hdXY"
9. Switch back to the first console with the key combination Alt+F1
10. Confirm the appearing message with "enter"

Podle tohoto návodu se mi však nepodařilo najít ani jednu konzoli, kam bych mohl zadat příkazy fdisk, mkswap a swapon. Jedině na konzoli 3 bylo možné psát, ale příkazy se neprováděly. Mám podezření, že toto se týká staršího Yastu, ačkoli na webu suse je datum 9.8.2003 (asi neodpovídá datumu vzniku příspěvku)

Nevíte někdo jak do na HDD dostat SuSE s 32 MB RAM? Vyžaduje Yast i v textovém režimu tolik RAM? Jde spustit instalaci jen v text. režimu?

Dík za každou radu.

Lukáš