AMD64 - kdo doda HW?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Listopad 25 13:42:10 CET 2003

	Chcete rici, ze v 80.-tych letech byl aplikacnim vyjadrovacim prostredkem zejmena ASM (je jedno, na jake platforme)? S timto nazorem se bohuzel neztotoznuji...

> musim pouzivat typy explicitni delky jako uint32_t). Podle meho nazoru
> ve svete PC bude prechod 32->64 bitu _vyrazne_ jednodussi

	Ale ja jsem netvrdil opak. Jako praci pro kompilator bych si to vsak oznacit netroufl ani v nejmensim...

> : 	No ona Alpha byla taky jen 32-bit po urcitou dobu...
>
> Coze? Neplacejte nesmysly. Alpha je od zacatku 64-bitovy
> procesor (tim myslim
> ze ma registry velke 64 bitu, umi delat 64-bitove aritmeticke operace,
> ma 64-bitovy virtualni adresni prostor, atd).

	Byl jsem spatne pochopen, Alpha se na venek tvarila jako 64-bit ve vsem, interne tomu vsak vsude nebylo...

> 	SGI Altix? Ten koupite s Linuxem primo od vyrobce.

	:-) Stejne jako Linux na rozsahlem portfoliu IBM masin - dival jsem se nekdy jak to vypada realne? To, ze je nekdo ochoten mi neco prodat to s tou kvalitou, ktera je zakladem me vytky, ma pramalo spolecneho...

> 	Long je v ANSI C definovan jako nejvetsi numericky typ,
> se kterym umi
> CPU efektivne pracovat.

	??? Jak jsem dosel na toto? Zejmena to efektivni zpracovani via CPU? ANSI C prekladac byl i pro I80286 ci I8086/I8088 a presto efektivne s 32-bit cislem pracovat CPU neumel (ANSI C89 long definuje) a to tak ze vubec, potreboval na to specialni HW, ktery s CPU mel pramalo spolecneho (narazim na matematicky koprocesor)

> programovaci konstrukce... Zajimal by me CISTY zpusob (a bez
> if - to je prace progamatora, vy tvrdite, ze je to prace pro
> kompilator) - ja ho nejsem schopen vymyslet, proto se po nem
> pidim, kdyz rikate jak je to snadne a jak to kompilator
> zaridi za nas...
> :
> 	sizeof(size_t)

	Toje ovsem prace pro cloveka, nikoli kompilator...

> GCC-specifickych konstrukci (jak udelate v Intel C pametovou barieru?

	Priznam se, ze nevim co to je pametova bariera, na kterou narazite....

> Jak reknete ze tato funkce ma jit do jine sekce nez ".text"?).

	Ale to je snad vec pro linker a ne pro prekladac zdrojoveho kodu v C... To je soucasti ANSI C normy?