Rozdilna geometrie u stejnych disku

Oldrich Sapak sap na ics.muni.cz
Úterý Listopad 25 16:53:31 CET 2003

On Tue, 25 Nov 2003, Martin Damasek wrote:

> A ktery disk bych mel podle vas takhto upravit? hda (kde to ma v
> linuxu 255 hlav), nebo hdc, kde je hlav 16 (to detekuje i BIOS).
>
> A dalsi vec - kdyz prepisu prvnich 512b nulami (pocitam pomoci dd),
> tak to z toho pak nenabootuji, ne? Ja bych potreboval reseni, ktere
> nezlikviduje jiz nainstalovany system ;-)

     Mne se to uz stalo tak 2-3 krat, vzdy stejne. Do prazdneho
stroje jsem daval dva nove stejne disky (hda a hdc) pro zrizeni RAID-1.
Instalacni fdisk videl na hda 255 hlav a na hdc 16 hlav a vice cylindru.
Upravil jsem stav na hdc na 255 hlav a adekvatne i dalsi. Aby to fungovalo,
bylo treba v tom samem behu fdisku disk rozdelit. Mozna to instalator
nejak okomentoval, ale od te doby vse jede jak ma.

                                      O. Sapak