OT: Divne chovani site

Jirka Mares linux na edoras.cz
Úterý Listopad 25 17:43:48 CET 2003

EHP napsal(a):

>Default gw jsem kontroloval nekolikrat, je spravne.

Jeste me napadla jedna prihoda z praxe ...
U nas v siti mame administrovatelne switche, ktere ale uz dlouho nikdo
neadministruje. A tak se stalo, ze jsme jednoho dne zapomeli, ze maji
nejake IPny. Pak jsme priradili IPnu, kterou mel switch, jednomu stroji
v siti. Ani switch, ani pocitac neprotestovali, jen se zacaly dit divne
veci. Obcas se objevovaly chyby pri komunikaci mezi tim pocitacem a
serverem, nekdy neslo pingat, jindy slo pingat. Situaci jsem po dlouhem
zkoumani odhalil, az kdyz se mi prestalo darit spojeni s tim pocitacem,
ale ping mi fungoval. Pak jsem zjisti, ze spojeni neslo, protoze pocitac
byl vypnuty. Zacal jsem zkoumat, proc mi funguje ping, kdyz je pocitac
vypnuty ... a pak jsem to odhalil. ;-)